Skøyteis men ingen prinsesse.

SKØYTEIS MEN INGEN PRINSESSE

 

Ja, for i dag testet jeg mine flotte kunstløpsskøyter.

Og, det er noen år siden jeg testet de sist….. og er glad ja, at jeg var alene på isen 😀

For, gamle kunster er så… men at jeg ikke har samme balanse som før…. det er helt sikkert.

Det er noe med det å få noe smalt vaglende midt under foten… også gå på glatta…

Det var jo aldri et problem før… men heller ikke nå… men jeg så bare ikke så smart ut lenger….

Jeg stabbet meg en runde rundt og da var jeg gåen UNDER foten 🙂

Men jeg klarte det jo!!!

Men er ingen isprinsesse lenger – mulig jeg var det en gang i barndommen 😀

 

Ble veldig fasinert av boblene i isen – så da ble det heller mere fotografering.

Her er dagens :

Fikk en idè ja, om å prøve kunstløpsskøytene på isen her.
Denne isen har jeg gått på siden jeg var liten, ja, når det var is her om vinteren.
Mine første skøyter var skru-skøyter som var kjekke og gå med for de var ikke så smale under.
Så hadde vi skøyter med reimer og det var ikke så morsomt…..
Helt til prinsesseskøytene kom <3
Vi gjekk her på isen og prøvde på både piruetter og mere 🙂
Hehehe  morsom tid.

Ja, så står jeg her da med skjelvende ben….. det er veldig glatt på is 🙂 
Men balansen er noen lunde intakt…
Det begynner smelte noen plasser og litt vanskelig å gå der det er slush-is. Bare noen få plasser.
Jeg blir stående her og der og se på mønsteret i isen og tenker at jeg får gå en runde og så ta noen bilder etterpå.

Så ser jeg denne stakkars som kommer i slushen…. når det blir plussgrader er det forskjellig som kan dukke opp.
Den aket seg fremover ja……

Ser tuppen av Rundevarden herfra. Flott lys i fjellet.

 

video:snapchat8512289102561513886
Jeg tripper litt bortover isen…….

 

 

Det var så mange flotte bilder i isen 🙂

Det passer meg bedre med fjellsko eller vanlige sko på beina….. er visst blitt så pysete og livredd for å falle, at det ikke er noe morsomt med skøyter.
Men nå har jeg tatt årets skøytetime 🙂

 

Får gjøre meg klar for en kveld på jobben nå 🙂

 

#mandag #skøyter #skøyteis #kunstløpsskøyter #isformasjoner #skøyteismeningenprinsesse #vinter #utetid2016 #iskunst

21 kommentarer
    1. wow eg er imponert av deg altså skøyter faktisk…..det hadde eg aldri turd i dag. Mine ankler er veldig svake etter noen år med voldsomme ødemer og rimelig sprengte senere og muskler så nå da bene aer normal igjen er alltid anklene mine så ømme og *såre* ulendt terreng er ubehangelig men eg går der alikevel for å trene anklene….men skøyter…aldri hahahaha tøffing!!!!
      Nydelige bilder i isen…..<3<3<3

    2. så mange vakre bilder,særlig dei siste med bobler i isen )) slush hørtes skummelt ut,er isen trygg da ? jeg er helt grønn for is er ikke jeg vant til å gå på

    3. Fantastiske bilder:) Og jeg tenker du var en prinsesse likevel jeg, om ikke annet enn en litt ustø prinsesse:) Det hørtes gøy ut, er lenge siden jeg sto på skøyter også:) Kanskje hvis jeg polstrer meg med en pute både foran og bak kan jeg prøve det igjen:) Ha en flott kveld og en god arbeidsvakt:)

    4. Så herlige isbilder! Jeg synes det er skummelt å gå ut på frosset vann, gjorde det jo mye når jeg var liten, fikk bare beskjed om å holde oss unna råken…. Nå bor jeg like ved en kunstisbane, men har ikke hatt skøyter på beina siden barna var små. Det er flere år – og flere kilo siden 🙂 tror jeg holder meg til vintersko på denne årstiden. Min tid som isprinsesse er helt klart forbi 🙂

    5. Ja, mange flotte bilder i isen…flere hjerter også!! Ventet på en filmsnutt, og jammen kom den! Når du får trent litt, må du få noen til å filme deg. Du er sikkert MYE flinkere enn meg! 😀

    6. Det er noen år siden jeg gikk på skøyter. Da husker jeg at det var veldig vondt i anklene. Men vi har planer om skøytetur en dag 🙂 Nydelig lys på fjellet!!!

    7. karidansen: Hehehe jeg tror ikke det blir så mange flere ganger på isen…. følte meg virkelig hjelpeløst elendig ut på der. Var liksom ikke noe dreis over det, Bare tripping og forsiktige skyv hehehe

    8. birdbay: Tusen takk <3 en elendig ubalansert prinsesse 🙂 hehehehehe Var mere slitsomt enn gøy denne gangen... Livredd for å falle å brekke noe......

      Arbeidsvakten er over og det har vert en grei kveld 🙂

      God natt!

    9. fruensvilje: Var litt slushete akkurat på noen steder helt i overflaten…. ellers flott is…. pga plussgrader så smelter det litt Men isen er tykk som bare det den 🙂

    10. cuskima: Hohoho ja i dag følte jeg meg egentlig litt i tøffeste laget…….. og sluttet heldigvis mens leken var god 😀 Det er bra å gå ulendt og det er god trim for anklene dine. Ikke noe morsomt å ha såre/ømme ankler 🙁

    11. Så flotte bilder! Is og natur er veldig fascinerende. Har en del bilder av is fra jeg fikk mitt første kamera selv, og moro å se på.
      Og så utrolig tøff du er som tar skøytene fatt! Jeg tror ikke jeg har hatt skøyter på beina siden jeg gikk på barneskolen, men hadde vært moro å prøvd igjen 🙂 Ser ut som du har hatt en flott tur <3

    12. vetstudentmamma: Tusen takk 😀 Jo det var en flott tur – men litt slitsom mens skøytene var på….. hehehe is og natur er veldig fascinerende synes jeg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg