Ute i det fri…..

Det er godt å komme seg ut i naturen.

Ikke hver dag ting er planlagt og turer blir til der og da…..

I dag avtalte jeg med venninne Eva, om en tur enten hit eller dit…. men det ble hverken hit eller dit, men helt en annen plass 🙂

Det ble tur rundt Igesundfjellet. 
Tur nede i fjøresteinane nesten. 
Da må en (eller en må ikke) ha en bil her og en bil der – eller en kan parkere bare på den ene plassen og gå tilbake over fjellet etter runden.
Men vi parkerte altså en bil i Igesund og en bil rett etter Høgda i Vikane.

Vi skulle ha oss en fjøre/fjelltur – og Eva hadde ikke gått der før.

Nydelig ver med et par minusgrader.

Den er flott denne kommunen jeg er så heldig å være bosatt i.

 

Her er turen vår i dag:

FRA VIKANE TIL IGESUND

 


Sola kryper langs Hidsegga på Moltufjellet.


Fra fjøra går det litt oppover et stykke.



Flotte mønster i gamle trestubber.



Mobilen er uunverlig 🙂  Snapchat-bilder og instagrambilder og selfier må til.



Vi er småe i den storslåtte naturen <3



Ei ørn landa ut på holmen her og sat der så lenge vi kunne se….. Vanskelig med noe bilde bare med mobil 🙂
Staselig og stor ørn <3



Islagt.



Vi runder hjørnet og er på Igesundsiden. Nerlandsøybrua i siktet.



Det er flott sti på hele denne runden. Og her er vi nesten ved veis ende, og bilen min står og venter på oss.
Det er veldig fint å komme til denne steingarden og åpninga her. 
Akkurat her, kan en ta til høyre (det står en pil) og gå over fjellet og tilbake om en har en bil.



Nydelig utsikt mot Stadt, Skorpa, Skagetåa og litt av Kopparstad.


 På veg heim til mi bygd.

Enda ein flott tur er over – tusen takk 😀

 

#fjellogfjøre #uteidetfri… #venninner #herøy #sunnmøre #januar #kaldt #fosnavåg #utpåturaldrisur #utetid2016

 

18 kommentarer
    1. Åå, for en herlig tur 🙂 Vakkert var det der 🙂 Og smart med biler på to steder, her så kaldt nå at jeg kunne gått lange turen langs noe vann 😉 15 grader i dag 😛 ha en fin kveld <3

    2. Åååhhh dette ser jo helt nydelig ut! Flott landskap og flotte bilder. Jeg skjønner godt at du ville ta bilder underveis, og selfier er jo viktig 😉
      Det ble tur på meg i dag også, men veldig kort, for hos meg er det minus 15. Derfor klapper jeg meg selv på skulderen for at jeg i det hele tatt kom meg ut! 😀

    3. Ser veldig fint ut der..flott natur 🙂 Har gått en halvtimes tur i dag jeg…14 minus her..men var godt kledd så det var deilig :)) Kos deg med kvelden :))

    4. det var en herlige tur,ja en tur langs fjøraog litt i høgda er kjekt,og bare 2-,vi har 8- i dag.
      Så mange nydelige bilder,var slik med min tur også i dag,hadde bare mobilen og da nytter det ikke å jakte på gode fuglebilder ))

    5. For noen fantastiske bilder:) Det er jo bare så vakkert:) Og du er jo super flink til å være ute å gå:) Ønsker deg en nydelig kveld videre:)

    6. fruensvilje: Blir glad når jeg ser ørna <3 Det er min fugl liksom 🙂 Så om jeg ikke fanger den på bilde så fanger jeg deni hjertet mitt hver gang 🙂

      Tusen takk 🙂 Det er godt med turer ute.

    7. annebe: Såpass kaldt hos dere 😀 ja da er det godt å ha gode varme klær 🙂 Godt å få luftet seg litt 🙂 Vi har veldig flott natur – denkan jeg ubetinget skryte av <3

      Kos deg med kvelden du også 🙂

    8. Fruemmel: Tusen takk <3 Ja det er bare å klappe seg selv på skulderen!! Minus 15 river i nesen. Godt å komme seg ut litt iallefall og med de behagelige -2 her var det perfekt turver 🙂

      Ha en flott kveld!

    9. missmommy.blogg.no: Ja av og til kan det samme man ser hver dag, plutselig ta pusten fra en. Som man ikke har sett det før, selv om man går der ganske ofte. Det er det som er så bra med naturen 🙂

      Håper du får deg en god tur når anledningen byr seg, missmommy 🙂 ha en flott dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg