Huff da….

Hei og god formiddag.


Utsikt fra turstien som er sĂ„ fin Ă„ gĂ„ pĂ„ Ă„ret rundt – i FosnavĂ„g.

Jeg har hanglet og gÄtt noen dager

. vond hals, feber og slapp
. har ikke sovet mye siste to dÞgn, da det har vÊrt veldig vondt i halsen og feberen har kommet og gÄtt. I natt tenkte jeg at om jeg ikke var bedre til morgenen, sÄ mÄtte jeg ringe lege. SÄ var det en periode jeg var litt bedre
.. sÄ tenkte jeg at det er nok ikke nÞdvendig Ä ringe lege allikevel
..

Men jeg har ikke sovet mye i natt og sist natt, og tenkte at skal jeg ha en slik natt til
.. nei, jeg ringer lege 0800 nÄr de Äpner kontoret.

Jeg fikk time 0850. Da klarte jeg nesten ikke snakke tydelig i tlf – for sĂ„ vondt var det.

Fikk beskjed om Ä gÄ pÄ laboratoriet og ta en CRP (hurtigsenkning som viser om du har en infeksjon i kroppen). Og den mÄtte jeg ta TO ganger (stikk i fingeren) for den fÞrste gangen virket ikke maskinen deres.

SĂ„ kom jeg til legen og han lyttet og slikt – tittet i halsen. Jeg spurte hva CRP var og han sa den var 197.   WHAT?!    197!!!

Å hjelpes!

Ja, sa han legen, det er mer enn nok til Ă„ legge deg inn pĂ„ sykehuset, men nĂ„ skal ha ta en halsprĂžve ogsĂ„. Og den viste at jeg hadde streptokokker i halsen. SĂ„ kraftig infeksjon. Han sa – legen – at det var bra jeg kom i dag, og at han IKKE skal legge meg inn, da jeg begynner pĂ„ APOCILLIN med en gang og skal tilbake til kontroll fredag. Ja sĂ„nn er det nĂ„r en ikke tror en er syk nok fĂžr en egentlig er alt for syk



..

SĂ„ har jeg ligget pĂ„ sofaen da
. fĂ„r ikke sove
..men har tatt apocillin og paracet og kjenner at de virker, og at jeg gleder meg til neste tablett – for da blir jeg bedre og bedre tenker jeg – for hver tablett jeg tar <3 !!!

Han spurte om jeg skulle pĂ„ jobb – for det fikk jeg ikke lov til. Og jeg sa at nei nĂ„ er jeg fri til romjulen og er nok frisk til den tid.

SĂ„ mĂ„tte jeg spĂžrre om jeg kunne gĂ„ pĂ„ kino da



..  I kveld nĂ„r det er premiere pĂ„ STAR WARS – som jeg har kjĂžpt billetter til for lenge siden. Joda det kunne jeg, sa han, for der bare sitter du jo og slapper av 😀 Flotters!!!!

SĂ„ nĂ„ gĂ„r jeg og venter pĂ„ Ă„ bli bedre og bedre for hver dag!!!!  Har jo ikke tid til slikt – og ser pĂ„ alt jeg SKULLE gjort 🙂

Men mĂ„ pusle med smĂ„ting allikevel da 🙂

NĂ„r jeg ikke kan gĂ„ ut pĂ„ tur fĂ„r jeg legge ut bilder av motiv jeg vet ligger BARE og venter 🙂

 


To gamle sjĂžbuder i kvalsvika.

 

Ha en flott dag der ute og take care <3

 

#feber #hals #lege #medisin #onsdag

23 kommentarer
    1. Stakkars deg da. Uff det hĂžrtes ikke noe godt ut. Masse god bedring til deg:) Bildene er jo nydelige som vanlig de da:) En skikkelig god bedrings klem fra meg:)

    2. god bedring fine du og ikkje smitte noen -streptokokker er noe dritt..eg fikk det i huden engang..det var sÄ smertefullt
      HĂ„per eg aldri mer mĂžter en eneste streptokokk :D:D:D
      hygge deg pÄ kino <3

    3. cuskima: Takk og takk ! Heldigvis for at jeg for til lege og har startet medisineringen 🙂

      Har hatt streptokokker i halsen en gang fĂžr jeg kan huske og det er skikkelig slik “utslĂ„tt” fĂžlelse ja….. Og hĂ„per du aldri mĂžter en eneste en 😀

    4. Aldri ok Ä vÊre syk..og sÊrlig ikke nÄ..men man kan jo ikke velge, sÄ du fÄr bare slappe av sÄ godt du kan :))) Flott det bildet forresten :)) Masse god bedring til deg <3

    5. Ønsker deg riktig god bedring…Av og til mĂ„ en bare krype til korset og bestille legetime….HĂ„per CRP’en er pĂ„ vei ned ….og formen pĂ„ vei opp! 😀

    6. Oj sann, riktig god bedring. Vond hals er ikke noe bra, og med feber er det bare Ă„ lytte til kroppen. slapp av og hold deg varm – og ikke noe stress. HĂ„per du koste deg med filmen i kveld, HĂžrte pĂ„ nyhetene at den innfridde 🙂

    7. margarites: Tusen takk 🙂 Ja jeg trosset sykdom og dro pĂ„ kino – og det gjekk greit med litt ekstra paracet. Filmen innfridde 😀 Ny tid – og veldig bra !!! Jeg har jo sett ALLE Star Wars filmene…… sĂ„ det var morro Ă„ se denne nye.

      PrĂžver Ă„ ikke stresse…. men det er jo nĂ„r man IKKE kan gjĂžre noe, at alt muig SKAL gjĂžres 🙂 Og i dag har jeg av alle ting strĂžket noen duker. Det er greit Ă„ gjĂžre nĂ„r man bare skal stĂ„ i ro. Det gĂ„r fremover 🙂

    8. karidansen: Tusen takk 🙂 Ja jeg har en tendens til Ă„ drĂžye litt for lenge…. av og tiil vet man liksom ikke NÅR det er fornuftig Ă„ gĂ„ til lege…. man mĂ„ liksom SE syk nok ut….. og det var jeg i hĂžyeste grad denne gangen…. kunne nok gĂ„tt litt fĂžr.
      Skal Ä ta ny CRP i morgen og satster pÄ at den har sunket en del. Krysser fingre for det.

    9. missmommy.blogg.no: Tusen takk!! Ja med paracet i lomma trosset jeg sykdm og dro pĂ„ kinoen jeg har ventet pĂ„ 🙂 Og det innfridde totalt 🙂 Nytt!! Ja det har jo gĂ„tt en del Ă„r mellom filmene sĂ„……. det var interessant – samme skuespillere men nĂ„ godt voksne 🙂 Morsomt og den var helt TOPP!

    10. spisogspar: Ja den var skyhĂžy. Fatter det egentlig ikke……. men nĂ„ var jeg veldig dĂ„rlig da… klarte nesten ikke snakke…. men er mye bedre i dag og nĂ„ er det medisinene som gjĂžr meg litt kvalm… men det fĂ„r tĂ„les sĂ„ jeg blir bra 🙂 Skal sjekke CRP igjen i morgen og satser pĂ„ at den har sunket betraktelig 🙂 Tusen takk <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg