Challenge nr ni ….

God tirsdag!

 

 

Jeg satt og las pÄ bloggen til Inneuteferdig om dagens challenge hun har lagt ut.

 

CHALLENGE / UTFORDRING NI

 

Og tenkte at jammen hiver jeg meg pÄ den i dag.

Den handler om 10 fine ting i huset eller leiligheten.
SĂ„ om du vil, sĂ„ ta en titt innom lenken jeg la ut om siden til Inneuteferdig, her oppe 🙂

 

Her kommer mine 10 fine ting jeg setter pris pÄ i mitt hus.
Eller kanskje det blei 11  eller 12 🙂

 


Jeg er veldig glad i mitt kjĂžkken <3
Dette kjĂžkkenet har, som dere ser, en rĂžd vegg.
Mitt energifelt.
Det er mye her da, men det var mest veggen og helheten jeg tenkte vise her. 
Til advent nĂ„, sĂ„ kommer det opp en stor rĂžd stjerne der lyslykten henger, i vinduet 🙂

 


Jeg er glad i Ä improvisere til tider. SÄ denne lampeskjermen har min mor sydd pÄ lampeskjermkurs en gang i tiden.
Den lĂ„ pĂ„ loftet hjemme hos mor – sĂ„ den fant jeg ut at jeg ville bruke til noe. SĂ„ her havnet det.
Jeg har to slike lampeskjermer 🙂


Bildet til venstre der malte jeg tidlig i min hobbymalings-karriere 🙂
Er veldig glad i det bildet – og det heter “Element”


BaderomsdĂžren malte jeg for noen Ă„r siden.
Det er slikt jeg plutselig kan finne pĂ„ Ă„ gjĂžre 😀


Jeg er veldig glad i orkideer og de har jeg mange av.
De blomstrer om og om igjen 🙂


Denne kvennen er noen Är gammel. 
Kommer fra mine besteforeldre som bodde i Gjerdsviken <3
Er veldig glad i den og den passer sÄ godt pÄ mitt rÞde kjÞkken.


Denne figuren fikk jeg av en venninne som har betydd mye for meg i min vandring og lÊrdom og aksept av den 
ene diagnosen – Fibromyalgi. Hun var og er en god stþtte og vi kan snakke om ALT.
Jeg er veldig glad i den damen og hun ga meg denne figuren som sier “Kjérlighet” med hele seg.


Denne kaktusen har fulgt meg og guttene siden vi flyttet fra Oslo i 1997. 
Den har noen Ă„r pĂ„ baken denne her – og jeg er redd om den faller over ende en dag 😀
Det blir styr det 🙂


Dette pleddet varmer meg pÄ kalde dager.
Det har jeg fÄtt av en annen god venninne av meg <3


Denne lampen/ampellen kjÞpte jeg da jeg jobbet pÄ lampe/smÄelektrisk butikk Äret 1998/1999.
Jeg kjþpte mye rart den tiden, men denne er gode farger i og jeg er glad i den 🙂
En gang husket jeg alle navn pÄ lamper og bestikk og det som var.
Men ikke nĂ„ lenger 🙂


Dette bildet er ganske stort, og jeg malte det for 2-3 Ă„r siden og fikk det innerammet av en fotograf jeg kjenner.
Jeg har malt rett pÄ en tre-plate.
Det er et bilde som ikke er til salgs 🙂


Jeg er glad i smÄ ting som setter farge <3

 


Denne karen sitter og kysser ut i luften. Jenta hans ble knust for mange Ă„r siden.
Dette kommer fra samme hus som den flotte kvenna lenger oppe.
Det er gode minner <3


Og denne kommoden kommer ogsĂ„ fra samme hus som kvenna og kyssegutten 🙂
Jeg har to stoler til ogsÄ. 
Jeg har malt det hvitt.
Det var grþnn-brunt fþr i tiden 🙂
Jeg fikk satt inn ny speiel.


SÄ mÄtte jeg ta med dette bildet som mitt fadderbarn og tantebarn, Tina, har tegnet til meg.
Hun kom sĂ„ glad her og sa at “tante, jeg har noe til deg som du kommer til Ă„ like” Og jeg falt pladask.
Mine vet at Ăžrnen betyr mye for meg.
Og her har hun fanget styrken i Ăžrna <3

 

Dette var ting som jeg synes er fine – og de betyr noe for meg 🙂
Det er mye rart og fint i husene rundt om :-

GÄ inn pÄ inneuteerdig om du vil vÊre med pÄ denne challenge/utfodringen.

 

Ønsker dere en god tirsdag!

 

#challenge #utfordring #hjemmet #tingogtang #inneuteferdig #blogg #etdiktomdagen

25 kommentarer
    1. SĂ„ herlig at du ble med da.
      Jeg mÄ si at den kommoden din virkelig var flott, og jeg er enig at Ä ha malt den sikkert er lurt. Alle smÄ ting som betyr noe og fÄr lov til Ä vÊre med oss viktig. Jeg ser at malerier er viktige.
      Jeg har ikke tenkt over de bildene jeg har hengende opp. Det er viktige bilder, og de henger oppe alle som ett.
      SmÄ gjenstander du har med er nydelig::)

    2. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja ikke sant <3 Tusen takk 🙂 GĂžy Ă„ vĂŠre med og jeg henger meg pĂ„ innimellom jeg. Har bare ikke kommet pĂ„ det fĂžr i dag 🙂 Eller jo, i gĂ„r med outfit var det jeg tenkte pĂ„ det ja 🙂
      Kos deg i dagen 🙂

    3. SĂ„ mye koselig du har i heimen. Moro med sjĂžldekorert baderomsdĂžr. Den figuren som er kjĂŠrlighet med hele seg er virkelig vakker. Maleriene dine vitne rom ei som bĂ„de har blikk for farger og symbolikk. Likte godt den lampa di ogsĂ„! Og herlig rĂžd vegg pĂ„ kjĂžkkenet! 🙂

    4. her hadde du mange fine gleder i heimen,mange ting som er mine favoritter ogsĂ„,som den rĂžde veggen pĂ„ kjĂžkkenet,samme som vi sette opp pĂ„ leiligheten i huset vi hadde i Volda 🙂

    5. Herlige bilder, sÄ koselig det ser ut hos deg:) Og den baderomsdÞren din var bare helt fantastisk:) Ha en flott tirsdag koselige du:) Og takk for titten:)

    6. Herlig utsikt hos deg 🙂
      FOR en flott kommode!
      Du har ogsĂ„ fibromyalgi…? SjĂžl ble jeg diagnostisert for 30 Ă„r sida.
      Ønsker deg en sÄ god dag som mulig ^^

    7. Veldig greit Ă„ vĂŠre med innimellom …slik gjĂžr jeg det ogsĂ„ :)) Koselig Ă„ se de tinga du liker hos deg selv og det var mange fine/koselige ting ….personlige ting skaper en hyggelig atmosfĂŠre :))

    8. Jeg falt pladask for baderomsdĂžren. Noe sĂ„ fantastisk 😀 Og veldig koselig Ă„ se hvilke ting som gir mening hjemme hos deg, og hĂžre litt om historien bak ogsĂ„ 🙂 SĂ„ fĂ„r man se litt av din personlighet 🙂 Veldig kjekt dette, en fin challenge 🙂
      Klem

    9. Nabokjerringa: Tusen takk <3 Ja jeg har Fibromyalgi, slitasjegikt og beinskjÞrhet...... sÄ jeg jobber 40% og er aktiv innen trening resten av tiden. Trening er blitt min medisin nr 1.

      Ønsker deg en god dag ogsĂ„ 🙂

    10. Mye fint du har hjemme 🙂 Skulpturen likte jeg godt, og bildet ditt. Du hadde jo laget SÅ mange fine bilder du, jeg mĂ„ nesten kjĂžpe et en gang 🙂 HĂ„per du koser deg <3

    11. Her var det mange fine ting, og det er sĂ„ koselig med sĂ„nne ting som betyr ekstra mye. Jeg husker at mine besteforeldre hadde kaffekvern, men hvor den har blitt av vet jeg ikke. Jeg har bla tre ulike klokker i stuen – nettopp fordi de betyr noe helt spesielt. Takk for titten pĂ„ dine ting, nyt resten av kvelden 🙂

    12. frodith: Takk for det Frodith 🙂 ja du fĂ„r kjĂžpet et bilde en gang 😀 Jeg koser meg. Har nettopp kommet hjem fra nest siste Ăžving fĂžr adventskonserten som er nĂ„ pĂ„ sĂžndag. Litt smĂ„nervĂžs 🙂

    13. SĂ„ utrolig masse flotte ting! SkjĂžnner at du liker dem. Og den dodĂžra… WOW!! Den var rĂ„flott! Du er skikkelig flink 🙂
      Jeg ogsĂ„ liker veldig godt orkideer, men jeg klarer ikke Ă„ holde liv i dem 🙁 Tar gjerne i mot tips pĂ„ det om du vil dele <3

    14. vetstudentmamma: Takk for det ! Mine orkideer fĂ„r vann EN dag i uka – selv om det gĂ„r litt i surr av og til hvilken dag d skal ha vann…. sĂ„ blir det for det meste en lĂžrdag eller en sĂžndag 🙂 Da setter jeg de i vasken, lar vennet renne over rĂžttene og fylle plastkrukken (den innerste som er i plastikk ja…) og lar vannet renne av de og setter de tilbake i krukken sin for en ny uke. 🙂 Mine kommer tilbake gang pĂ„ gang og de stĂ„r i lyset. For de trenger lys. StĂ„r i vinduskarmer 🙂
      Ha en flott dag!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg