23.11.2015

Hei og god mandag!

I dag har det vært reine skjære innedagen 🙂  Og det er greit det.

Først var jeg selvfølgelig på spinning på Aktivsenteret. Avhengig av trening <3

 

Så kom jeg hjem – og etter hvert vasket, hengt opp, lagt sammen og fått på plass klær.

Så ble det bakedag 😀

Boller og rundstykker 🙂

 


Jeg brukte halv kilo grovmalt hvetemel i rundstykkene – og jeg doblet deigen 🙂

Stekes nederst på 200 grader i 1/2 time. De ble kjempegode <3

 

BOLLER:


Laget dobbel bolledeig også 🙂  Denne gangen uten “Fibramelet” for å få “fine” boller 🙂
De ble også gode 🙂  

Rett i frysen med det meste 😀

Da blir det ikke slik baking på en stund for det tåler ikke skulderen min i det hele tatt :-/  Så nok for denne gang. 

 

Hei – MR Sniff her!

Matmor tror hun kan lure meg hun………….. Men, jeg vet hva jeg vil 🙂

Katten som ikke spiser alt – bare visse merker – jo det er Mr SNiff det 🙂


Se så skuffet jeg er!!!   Hva er det hun tror om meg….. at jeg spiser dette?
Whiskas?!  
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; Jeg liker ikke Whiskas!!


Men dette liker jeg <3  PURINA <3  Mmmmmmm   så da sorterer jeg ut det matmor har lagt i tallerkenen. Ser bedende med øynene mine, til hun legger på det jeg vil ha.
Nemlig Purina – Mjau.

 

 

Jeg for min del har spist byggryn med blåbær i dag <3 
Det kan jeg like 🙂


Mmmmmm <3

 

Nå skal jeg på ekstraøving med kor og Janitsjar-korps snart 🙂

 

Ønsker dere alle en fortsatt fin mandag 🙂

 

#baking #boller #rundstykker #katt #byggryn 

28 kommentarer
    1. Så deilig :)) godt å ha litt småbakst i hus no i adventstida.Jeg må prøve å fylle opp med brød,men eltejobben tar kjøkkenmaskina seg av :))
      og pus ja han hadde nok spist etterhvert om han ikke fikk noe annet hi hi

    2. fruensvilje: Hihi joda han hadde nok det, men litt stusselig å se at han er bort og snuser på en full skål med tørrfor, og går derifra. Og kommer løpende når han hører det rasler i matposen og spiser det jeg legger ut i en side eller slik…… prøver å få han til å spise det andre også men han sorterer ut 🙂 Men han hadde nok ikke sultet lenge før han åt det han fikk nei hehehe

    3. Trivelig å bake litt..og disse så gode ut…bruker som regel 3/4 deler grovt her i huset..men noen ganger er det ok med halvgrovt også..og en sjelden gang helt fine…:))
      Veldig søt pus da..og smart som vet hva den vil ha å spise..hehe…Kos deg med korøvelse <3

    4. Så utrolig godt med bakst, og det er jo en kjempefin ting å gjøre når man har en innedag 🙂 Vi skal nok bake noen fylte horn med ost og skinke til å putte i fryseren til juletider! Det er så utrolig snadder, og greit å ha noe man kjapt kan varme om man får besøk 🙂
      Og så herlig Mr.Sniff er <3 Katter er sære vesener, for de vet akkurat hva de vil ha og ikke 🙂 Men, jeg tror det er nettopp derfor jeg er så glad i katter selv:

    5. Ha-ha, Mr Sniff er herlig da 😀 Eksklusiv smak da 😀 Du har kost deg med baking ja, jeg har ikke bakt på 20 år tror jeg…Litt av et kjerringemne jeg 😀 he-he

    6. Så deilig med bakedag, hvor duften av nybakt fyller huset. Men det kan ta på skuldrene så pass på. Er det en kresen katt du har, han spiser ikke hva som helst? Ja hvorfor skal ikke katter også få være med å bestemme hva de vil ha. Slapp av i skuldrene og nyt kvelden 🙂

    7. frodith: Hehe jaja en får jo kjøpt så mye godt og jeg har ALDRI baket et brød i mitt liv og kommer ikke til å gjøre det heller 🙂 For de er så gode som jeg kjøper 🙂 Jeg tror nok du er kjerringemne nok uten baking <3

    8. Den baksten så skikkelig fin ut! Jevne og fine , både rundstykker og boller.Jaså, han er kresen han Sniffen din…. 😉
      Katta mi får bare ett slag for og det er Royal Kanin. Nå halvblander jeg kattungemat og voksenmat, for hun er jo snart åtte måneder gammel. Det er dyrt, men det er drøyt. Ellers er hun fæl til å “Snoke”, så jeg kan ikke sette fra meg mat og gå unna! 😛

    9. karidansen: Hehe ja første jula jeg hadde Mr Sniff…. han var begynt nærme seg 1 år iallefall… og jeg hadde laget sirupsnitter – og måtte å handle noe så jeg hadde satt fra meg boksen med ferske snitter på benken. Da jeg kom hjem lå kakeboksen på gulvet med lokket av. Da hadde jg hund også, så Kira var helt fortvilet og pep i vei….. Da hadde Sniff skubbet den på gulvet. Om jeg setter fra meg handleposer så er han der med en gang og han kan gnage seg inn i brødposer og slikt…… Egentlig veldig snill men jeg må passe på litt 🙂 Så jeg kan heller ikke sette fra meg mat…..

    10. Så utrolig flink du er 😀 Masser av deilig bakst i fryseren, nam. Du foresten de byggrynene, legger du dem i bløtt eller noe før du spiser dem? Takk for tips med kattemat, den skal jeg prøve til Muffin 🙂 Ha ei riktig så goood natt kjære du <3

    11. Mandagen gikk unna den uten tvil.
      Først på jobb, deretter hjem og lage grønnsaks suppe. Hele kjelen forsvant.. Veldig kjekt når jeg planla mat for to dager. Det går sjelden har jeg skjønt.
      Ellers en rolig dag. Bihulene er på akt igjen.
      Bollene så supre ut::)

    12. ladyaugust: 🙂 Slike skippertak med baking går greit….. ellers baker jeg ikke så mye. Byggryn legger jeg i vann over natten også koker jeg de en halv time og kjøler av. Så kan jeg blande det jeg vil med byggryna eller spise den som den er 🙂

    13. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Tusen takk kjekke du 🙂 Hehe bra at maten smakte og forsvant selv om du hadde planlagt den litt lenger holdbar 🙂
      I dag ble jeg inspirert av deg 🙂

      Ha en flott dag kjekke du!!!

    14. ladyaugust: Åh hahahah ja det ble mye knasking det kan jeg tenke meg 😀 !!! Lykke til med byggryna 🙂 Du kan blande frukt, kesam, youghurt, fløte, vaniljesaus eller andre sauser, syltetøy eller hva du vil, til 🙂
      Ha en flott dag!!

    15. Hehe, ja de er kresne de kattene, verre enn oss mennesker. Men svartepusen min spiser litt spinatsuppe og blåbærsmoothies og ostepop og brunost, men mest spiser hun mat som løser opp hårballer for hun vasker både seg selv og kvitepus og kvitepus er langhåret. Og den menneskebaksten så nydelig ut.:)

    16. ladyaugust: Håhoi!!!! Så spennende. Og jeg eeeelsker karamellpudding med karamellsaus og fløøøte <3 <3 <3 BLir sikkert en herlig kombinasjon <3 Skal prøve det en gang 🙂 Kan bruke alle slags desserter tenker jeg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg