10.11.2015

I dag hadde jeg egentlig ingen planer.
Jeg har tatt noen feriedager og hadde en del timer i timebank, som mÄ brukes fÞr Äret er omme, sÄ da har jeg litt ekstra fritid. 
Vi har jo korÞving tirsdager, sÄ jeg skal dit i dag. Men, vi hadde Þving i gÄr ogsÄ. Sammen med Janitsjaren som vi skal ha felles julekonsert med. Det blir mektig om vi fÄr det skikkelig til <3  Gleder meg.

Men, dagen i dag

 Jeg har ikke gĂ„tt tur!!!   Hehehe  men jeg har vĂŠrt og handlet. Det bĂžtter ned med regn her. Store mengder regn. SĂ„ da er det greit Ă„ kunne legge ut et bilde fra en dag fĂžr, der det var litt mere opplett 🙂

 


SÄ da var Mr Sniff sÄ heldig Ä fÄ vÊre med pÄ bilde sammen med litt hÞstfarger <3 Ikke mye blad igjen pÄ trÊrne rundt her nÄ.

 

SÄ var jeg ute og sÄ pÄ storebÄra i gÄr, etter den nattens storm.


Rykende herlig nyoppdaget kaffe for meg som elsker kaffe <3 Fikk et tips om denne, prĂžvde den, og ble forelsket i den <3

 

Men for dagen i dag hadde jeg Èn plan. Nemlig Ä bake verdens herligste kjeks jeg fikk smake hos en korveninne her om dagen.
Ja, herlige rett og slett. Og jeg mÄ bare legge pÄ lokket og gjemme de i skapet, for ellers spiser jeg de rett og slett opp.

Jeg fikk tips om de gode kjeksa, og det er Trinesmatblogg som har de. GĂ„ innom der og finn opskriften. KjempegĂžy Ă„ bake ut 🙂

SITRONKJEKS MED VALMUEFRØ:


200 grader midt i ovnen i ca 8-10 minutt.


Her ble det en kopp tù gitt – fra den allerede pressa sitronen 🙂 Nam !


Det ser umĂ„telig godt ut vel??   🙂  

Ønsker dere en god tirsdag!

 

#baking #trinesmatblogg #kjeks #sitronkjeksmedvalmuefrĂž #kaffe #fritid

19 kommentarer
    1. Det sĂ„ kjempe deilig ut:) Mange fine bilder igjen 🙂 Men et skilte seg godt ut for med da: Jeg elsker havet:) Det er nesten sĂ„ jeg kunne fĂžle at jeg stod der. Lyden luften og lukten:) Helt fantastisk:) Ønsker deg en flott kveld pĂ„ kor Ăžvelse og skjĂžnner godt at det er spennende med Janitsjaren og det hele:)

    2. birdbay: Tusen takk Hilde <3 Ja havet er spesielt. Jeg har det i mitt nĂŠrmeste nabolag sĂ„ og si 🙂 Ser pĂ„ det hver dag. Det er kraft i sjĂžen.

      Takk og Ăžnsker deg en fortsatt fin tirsdag!

    3. du har rett det ser umĂ„telig godt ut,skal ta en titt pĂ„ oppskriften 🙂 ellers hadde du mange fine bilder i dag,selv om dei ikke var tatt i dag :)kos deg pĂ„ korĂžving

    4. Herlige Mr. Sniff! Godt Ă„ se at han er i farta igjen! HĂžrer nesten lyden av bĂžlger/dĂžnninger nĂ„r jeg ser bildet av havet! Spennende med julekonsert – og moro Ă„ fĂ„ til noe SAMMEN! Jeg er storforbruker av sitron. Presser det i drikkevannet mitt. Da jeg var lita “maulet” jeg sitron! 😉

    5. ÅÄÄÄÄ de kjeksene sÄ nydelige ut! Disse vil jeg prÞve Ä lage! SÄ flotte bilder som vanlig, ser ut som du bor pÄ et veldig idyllisk sted<3 nyt kvelden kjÊre deg!!

    6. missmommy.blogg.no: Ja du mĂ„ prĂžve di kjeksa!! Jeg bor pĂ„ et idyllisk sted, men det er ganske verhardt her nĂ„r det er pĂ„ det vĂŠrste 🙂 Tusen takk

    7. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Jeg har lagt lokket pĂ„, ogsĂ„ fĂ„r besĂžkende smake de 🙂 Jeg kan ete i det uendelige nĂ„r det gjelder sĂžte kjekt og kaker…… derfor baker jeg sjeldent. Liker egentlig bedre Ă„ bake gjĂŠrbakst Men, det blir jo litt smĂ„kakebaking nĂ„ frem mot jul da 🙂

    8. Mariann SĂŠther Tokle: Hehehe ja her skulle egentlig lokket blitt sveiset fast pĂ„ kakeboksen. Jeg lager sjeldent slikt for det er jeg som spiser mest av det….. men det er jo koselig Ă„ ha noe Ă„ servere besĂžkende av og til 🙂

    9. karidansen: Ja, Mr Sniff er i farten 🙂

      Jeg er ogsĂ„ veldig glad i sitron. HUsker et innlegg du hadde der kattene fikk sitron i vannet. Har helt glemt Ă„ teste det ut pĂ„ Mr Sniff. 🙂

      Ja det blir spennende med julekonserten 🙂 Øve þve þve!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg