Trappetrinn…..

Hei og god kveld 🙂

Det har vĂŠrt en lang innholdsrik dag.

Dette var dagen da jeg fulgte min mor til Ålesund – til Brosundet tannklinnikk. Hun skulle sjekke noe ang en tannprotese.
Tidlig oppe for Ä kjÞre et stykke fÞr hurtigbÄt.


Der drar fergen, men, vi skulle jo ta hurtigbĂ„ten, sĂ„ vi var ikke forsent ute 😉

Det gjekk fint hos tannlegen, og ting skal prĂžves ut og ny kontroll er satt. SĂ„ fant jeg ut at vi hadde sĂ„ god tid at vi kunne gĂ„ trappene opp til Fjellstua. Jeg har aldri gĂ„tt trappene, og mamma har gĂ„tt de for snart 60 Ă„r siden 🙂   Jepp. Mamma med litt hĂŠl pĂ„ skoen og jeg i ok sko uten hĂŠl. MĂ„ si at moderen er ganske sprek uten at hun egentlig vet det selv :-))))


Vi starter gÄingen og kommer til de nye trappetrinnene. Nydelig utsikt og vi ser helt hjem til kvalsvik imellom fjellene og yst uuuuute i havet.

Vi gĂ„r 418 trappetrinn – gĂ„r inn pĂ„ kafe/restauranten og fĂ„r oss litt svele og cola – og starter nedover igjen. Jeg hadde sikta ut at hurtigbĂ„ten skulle gĂ„ 14.20 – meeeen det var jo feil – sĂ„ da mĂ„tte vi vente til 15.30. Ikke noe problem da det faktisk finnes gode kafeer i Ålesund.


Flotte trappetrinn og utsikt!   


Vi stĂ„r ute pĂ„ noe de kaller “Rampestreken”  🙂 Og hĂžyt henger de!
 

En ganske koselig dag med flott opplett ver med rundt 20 varmegrader. 

Vi var vel hjemme ved 17.00 tiden. SĂ„ pauset jeg litt i hjemmet fĂžr jeg dro pĂ„ korĂžving og fikk Ăžvd litt pĂ„ julesanger. Vi skal jo ha julekonsert 29. november – og da mĂ„ det Ăžves ganske mye 🙂

 

Ha ei god natt!!

 

 

 

#Ă„lesund #trappetrinn #aksla #morogdatter #rampestreken

12 kommentarer
    1. Opp de trappene gikk jeg for mange Ă„r siden! Sliten i baken da ja:) ha en super kveld!

    2. Margrethe: Takk! Jo du, det var en del trapper. Gjekk no greit med meg, men mor var ganske stĂžl da vi landa pĂ„ bakken og var ferdige med trappene 🙂

    3. Aldri vĂŠrt i Ålesund..men det ser kjempefint ut der 🙂 Bra dere ikke kom for sent til bĂ„ten ..det hadde vĂŠrt kjedelig :))
      Spreke damer som gĂ„r alle de trappene..da fortjente dere en liten hvil med noe godt ja 🙂 Litt kjedelig Ă„ “bomme”pĂ„ hjemreisetiden..men bra dere koste dere i ventetida ogsĂ„ 🙂 Fantastisk fin utsikt :)..det gĂ„r fort mot jul nĂ„ ..sĂ„ det er vel tida for Ă„ Ăžve pĂ„ julesanger…selv om jeg synes det nettopp har vĂŠrt jul :)) God natt og fin morgendag <3

    4. For en koselig tur 🙂 Og for en sprek mor 🙂 Jeg har aldri vĂŠrt der, men det sĂ„ ut som en tur verdt Ă„ gĂ„ 🙂 Og kafe hĂžrer jo alltid med 🙂

    5. nok en koselig mor/datter dag,ja etter tannlegetimen da hi hi.Har vÊrt pÄ fjellstua flere ganger,men har kun kjÞrt bil opp,over 400 trappetrinn er jo skikkelig trening da :))

    6. Vanja Ch. Kvalstad ( Inne: Ja det var en flott tur!!! Mor var ganske gele i fĂžttene etterpĂ„ og i dag har jeg ikke snakket med henne 🙂 Mulig hun er litt stĂžl da, men de er jo god trening 🙂

    7. annebe: Hei og tak for flott kommentar 🙂
      Ålesund er en flott tur og verdt et besþk ved anledning.

      Ja, tiden flyr. Vi bruker ha julekonsert eller vĂŠre med pĂ„ en felles kor-julekonsert, og synes det ikke er sĂ„ lenge siden, og nĂ„ stĂ„r vi og Ăžver igjen 🙂

      Ønsker deg en god natt <3
      HĂ„per dagen i morgen blir god!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg