styrke


 

 

 

Å MAKTE

 

Eg maktar det ikkje, Ă„ miste nokon, tenkjer eg.

Men, andre maktar det, sÄ dÄ mÄ vel eg og makte det?

Slik er det nÄr tankane svirrar.

 

Ein veit ikkje kva ein maktar fÞr ein stÄr midt i det.

DÄ mÄ ein pÄ ein eller annan mÄte makte det, same kva.

DĂ„ kjem styrke ein ikkje ante ein hadde.

 

Slik er det, tenker eg.

Uante krefter kjem sigande pÄ.

Ei styrke ein har samla opp, gjennom livet.

 

Gjennom oppvekst, samhald, vennskap og omgjevnadar, finn ein styrke.

Ein maktar mykje om ein stÄr saman.

Ja, slik er det, tenker eg.

 

mette kvalsvik
januar 2015

 

 

 

 

#Ă„makte #dikt #blogg #minedikt #samhald #vennskap #styrke #tankane

12 kommentarer
    1. Ja, der stĂ„r de og speider……Kommer han snart….? Det er vel den store skrekken….Ă„ miste noen av de nĂŠrmeste…..men slik er livet. Vi har ingen garantier for noe som helst og vi kan ikke tenke slik hele tida. Ellers synes jeg at jeg har blitt “verre” til Ă„ engste meg og tenke pĂ„ hva som KAN skje…… etter hvert som jeg har blitt eldre……. Det er ofte i de aller vanskeligste stundene en ser hvem som ER der….nĂ„r det virkelig gjelder.

    2. karidansen: Ja det er sant. NĂ„r det virkelig gjelder, ser en hvem som stiller opp. Det er sĂ„nn at noen bare sklir bort…… egentlig har en ikke rĂ„d til Ă„ miste noen venner – men en trenger egentlig ikke sĂ„ mange 🙂 Jeg bekymrer meg ogsĂ„ – i motsetning til fĂžr, da jeg ikke hadde en bekymring i verden…. men det var fĂžr jeg fikk samboer og barn. Etter det var det mye som skjedde…….. 🙂

    3. det er sant,tanken pÄ Ä misse en av sine kjÊre er ikke til Ä bÊre,men en mÄ bare den dagen det inntreffer og livet gÄr videre,med et savn i hjertet ,men det gÄr ja,og da er det godt Ä ha gode folk rundt seg

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg