Ikke dĂ„rlig vĂŠr……..


Mr Sniff kom fykende inn i vind og regn – kroet seg litt under stuebordet, og fĂžyk sĂ„ ut igjen. Tror han liker seg ute i det vindfulle regnvĂŠret 🙂


Det blĂ„ser og regner, men pytsan. MĂ„ ut og gĂ„ en tur. GĂ„r “rundt bygda” og til Golleneset i dag. Er innom min mor ogsĂ„, for Ă„ se at hun har det bra. Det har kommet mye nedbĂžr – sĂ„ markane renner litt over og elvane lager nye veier.


Forbi desse flotte sjĂžbudene bor min mor, i min flotte barndomsheim. Det er herlig Ă„ ha kunnet ha naturen sĂ„ tett inn pĂ„ det meste av livet. Jeg bodde i Oslo fra 1986 til 1997 – og lengtet mere og mere tilbake til hav og fjell 🙂


Her er jeg pĂ„ veg forbi moloen og ut mot Golleneset fyr. Det blĂ„ste og regnet voldsomt en stund. PĂ„ vei hjem sĂ„ skvulpet det ut av mine goretex joggesko som jeg hadde hatt pĂ„ meg 🙂 “skvakk  skvakk  skvakk”     🙂 Ikke lureste skovalget – men da jeg tok pĂ„ skoa var det ikke i tanken at jeg skulle til Golleneset. Jeg dras mot havet og de store bĂžlgene 🙂


Det var tung sjĂž og mye skum i luft og pĂ„ stein 🙂


Hu hei hvor det fyker !!

#natur #vind #bĂžlger #hĂžst

 

 

SÄ rusler jeg hjem da og gleder meg til en kopp te og til denne boken som jeg ikke har fÄtt lest noe i siden august en gang. NÄ skal jeg fortsette Ä bli med pÄ reisen til de sÞte damene som vant tur til julemarked, i lotteri.

 

Egentlig sĂ„ skulle jeg jo overnatte ute da det er #nattinaturen  –    vi sover ute
.. Arrangert av Norsk friluftsliv.  Men den planen gjekk i dass pga veret ute. FĂ„r ta igjen ved anledning 🙂

God lĂžrdag til dere!

 

 

 

#gollenesetfyr #selfie #bokenkaffemedmusikk #bok #kaffemedmusikk #naturkrefter #himmeloghav #hobbyfotografering
 

14 kommentarer
    1. Herlig Ă„ gĂ„ tur i allslags vĂŠr. Men det kan jo bli litt vel vĂ„tt ogsĂ„ 🙂 Jeg er nĂždt til Ă„ komme meg ut snart og kjĂžpe nytt turtĂžy. Har nye sko, meeeeen….alt for stor regnbukse. Og regntĂžy trengs her pĂ„ denne kanten av landet 😉
      Flotte bilder. Dramatisk sjþ er magisk 🙂

    2. Mektig natur med sjĂžsprĂžyt! Jeg har ogsĂ„ lest noen bĂžker av den damen. FornĂžyelige er de, og sĂ„ er de sĂ„ vakkert innbundet! 😀

    3. herlige bilder da 🙂 ja nĂ„ kjente jeg meg igjen,for vi var i rorbua der hvor det er servering ,og jeg mĂ„tte lane veslerommet til ei hyggelig dame i nabohuset til rorbua 🙂
      GummistĂžvler og regndress var sikkert Ă„ foretrekke i det vĂŠret,men pytt sann vi er velsignet med rikelig av tĂžrre kledde i heimen ikke sant 🙂 hĂ„per du fikk en hyggestund med boka som sĂ„ koselig ut

    4. fruensvilje: Ja, da var du muligens hos Bjarne og Kristin – som har ei lĂžde de leiger ut til selskapelige arrangementer 🙂 Litt lenger oppe i bakken 🙂

      Skulle nok hatt gummistþvler ja 🙂

      Boken er veldig godt skrevet, og det er sÄ lun humor i den.

      ha en flott sĂžndag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg