SkĂĄla opp 2015

Hei!

I dag stod jeg opp kl. 0500 . Har i en stund planlagt tur til SKÅLA i Loen, 1848 moh,  og i dag var dagen der. I dag er det Skåla opp – konkurranse – med løpere og mosjonister. Mosjonistane går heile tida/jogger om de det vil, og har ikke noe klokkeslett å starte på, mens de som skulle løpe, starta 10.00. 

Så for å kunne starte gå tidlig nok, kjørte jeg, min eldste sønn og to tantejenter hjemmefra 06.15. Ene tantejenten min bor 5 minutter fra meg, mens nr 2 kom helt fra Florø, for å være med på turen. Så kjørte vi avgårde mot Stryn også til Loen. Tok av nede i sentrum, mot Lodalen og så stod parkeringsvakter og viste oss plass etter hvert.

Vi begynte gå fra plassen kl 08.30.  Parkerte bilen utenfor huset kl. 19.00. Ca 2 timers kjøring tur/retur.

 


 

Medaljen 🙂

SĂĄ er vi igang. Herlig temperatur!

Vi pauser innimellom og litt meditasjon mĂĄ ogsĂĄ til.

Så har løperne nådd oss igjen.


 

I dette vannet badet vi i, i fjor, 10 dager tidligere. Nå var det mye is på vannet og mye sne i fjellet, og det var det ikke i fjor. Så det blei ikke bading på oss denne gangen – isbading fristet ikke.

Inponerende for en styrke og vilje de viser, løperne. Steinhardt å løpe denne turen.

Så starter vi på siste etappen før toppen.


 

Yeeee   endelig oppe og i mål!!!

Litt #selfie må en ha 🙂

SĂĄ gĂĄr turen ned igjen. Flotte stier/trapper.

PĂĄfyll.


 

Godt skotøy. Mine hiking Salomon-sko er jeg superfornøyd med. ( De lyseste).

Ha en fortsatt flott kveld. Mine føtter er trøtte, og det er egentlig hele meg. 

Ha det så bra så lenge 🙂

 

 

 

 

 

#skålaopp #skålatårnet #loen #fjelltur #topptur #tantejenter #morogsønn #utpåturaldrisur #mestring #fotografering #natur #medaljer 

4 kommentarer
    1. Margrethe: Det er så herlig å gå på slike turer 🙂 Jeg er veldig glad jeg har muligheten til det, og har helse til det. Og ja, jeg elsker å fotografere 🙂

    2. fruensvilje: Ja, jeg las at dere var innom der 🙂 Vi kjøte fra Loen rundt 17.00 lørdagen. Litt av en styrkeprøve denne turen til Skålatårnet. Jeg var der i fjor og syntes turen i fjor var mye tungre enn i år 🙂 Det klaffet med fint fjellturver også 🙂 Det viktigste er å nyte naturen og ikke hvor høyt og langt man går 🙂 Du fikk iallefall en del bær med deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pĂĄ nett.

Siste innlegg