Fire toppar – reine gullrekka – :)

Det er jo helt flott å kunne ta på seg fjellskoa og rusle seg opp i fjellet i nærmiljøet. Kvalsvika er ikke stor, men herligheten så flotte fjell å gå i. I dag har jeg gått hjemmefra, til Muletua, Barmen, Børa, Okla og ned til fyret i Golleneset. Denne turen kan en også gå motsatt – starte fra Golleneset – en kan ta EN topp, to topper, tre topper eller som i dag alle fire 🙂 Mange muligheter og flere plasser å gå opp i fjellet fra. Om en ikke er helt sikker, så er det bare å stoppe og spørre de lokalkjente 🙂

 

 

Oppstigning fra Mulevikvegen. Når en kjører/går denne veien mot Mulevika, så treffer en på parkeringsplass (liten) på venstre side, før bakken ned mot parkeringen til Mulevika. Når du har parkert finnes dette skiltet på høgre side mot Mulevika. Men om en parkerer her eller der spiller ingen rolle 🙂


Det er godt skiltet og godt tråkk.


Muletua har denne hytta med bok en skriver seg i. Muletua 253 moh. Går en litt lenger opp bak hytta, får en fantastisk utsikt mot Stadt.
 


Inne i hytta ligg dette bildet med oversikt over utsikta mot Ålesund. Også litt om Runde fyr. 🙂


Så går ferden mot Barmen. Det er godt skiltet 🙂 Flinke lokale krefter står for det.


Så er jeg på Barmen – 278 moh. Utsikt rett mot Muletua, og med stadt til venstre.


Og fra Barmen går ferden videre mot Børa som er neste topp – den nærmeste av de to utstikka. Utsikt mot Ålesund og Runde.


Det er et veiskille mellom Barmen og Børa, og her kan en avslutte turen og gå ned til høyre, eller fortsette mot Børa.


Her er jeg på Børa 200 moh, med utsikt mot Barmen og Muletua, som jeg allerede har vært på 🙂 Det er vakkert.


De som har stått for skilting har også stått for “trapp” for å passere gjerder langs hele fjellet. Flott!
 


Nytt veiskille. Her kan en også gå ned av fjellet eller fortsette mot Okla.


Nesten oppe ved Okla møtte jeg desse som lå og sola seg 🙂 Flotte horn på de 🙂


Her er jeg på Okla, 140 moh 🙂 Flott mot havet.


På enden av fjellet på Okla, før nedstigning – vakkert mot Runde.
 


Fra Okla skal jeg nå gå ned til Golleneset og fyret. Her har jeg flott utsikt til Sævik, Leinøy og litt av Fosnavåg. (Herøy kommune). Og utsikt inn mot sunnmørsalpane 🙂


Så er jeg nede ved Golleneset fyr, og her er det merket for oppstigning til Okla og Muletua. Så dette er flott tur å gå begge veier 🙂 


Golleneset fyr. Her er det også bok å skrive seg i om en vil. Dette er en flott plass å sette seg ned å slappe av og høre på bølgeskvulp og nyte rester av mat om en har 🙂 Det er en veldig flott tur dette, og jeg kan ikke annet enn tenke at dette er en av mange gullrekker i Herøy 🙂
 

God tur!

 

 

 

 

 

 

#fjelltur #blogg #barmen #børa #muletua #okla #kvalsvika #fotografering #hobbyfotograf

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg