Litt om hausten.

 

 

HAUST

SĂ„ er den her igjen, hausten.

Det er september, og sommaren er pÄ hell.

Vakre fargar kjem dÄ fram.

Blada fell av trea og lagar mÞnster i vÄr natur.

Ja, hausten er her og grip om oss, om vi vil eller ei.

Hausten med sine vakre fargar, alltid velkomen.

 

mette  josteinsdatter kvalsvik
 september 2012

 

 

 

 

 

 

HAUSTVER

Atter er det haust, og endringar i lufta.

Naturen gir slipp pÄ si sommardrakt.

Men av sommarens drakt spring vakraste hausten fram,

fargesprakande, sÄ du nesten mistar pusten.

Ute i havet er det ogsÄ endringar.

Jobbar seg framover mot haustens stormar.

BÞlgene blir til bÄrer som bryter mot land.

Kviskrar og tiskar, ropar mot land, alt etter havets form.

 

mette j kvalsvik
 september 2012


 

 

 

Til dikta i dag har jeg lagt ved to bilder jeg har malt. Acrylbilder pÄ lerret. Dette nederste ga jeg bort i bryllaupsgave til en veninne. Fikk det innerammet med flott solid ramme. Har ikke sett bildet pÄ noen Är, og da jeg var pÄ besÞk nÄ, mÄtte jeg bare knipse det. Det er et av mine fÞrste bilder, og jeg er veldig glad i stemningen og farene i det. Det Þverste bildet er typisk hÞst for meg. Et hus omkranset av varme farger.

Det er nesten som det har vĂŠrt litt hĂžst ute nĂ„, men vi har mye god sol og varme i vente. Det er jeg helt sikker pĂ„ 🙂

Det begynner bli blĂ„tt pĂ„ himmelen og da er det vel bare Ă„ ta pĂ„ seg fjellskoa og komme seg ut da vel? 🙂

Ønsker dere alle en flott dag, og takk for at DU var innom siden min !

 

 

 

 

#haustdikt #hausten #minedikt #blogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg